4 grunde til at du bør overveje en pressemeddelelse

Hvis du overvejer en PR-strategi for din virksomhed, bør du uden tvivl overveje at lade pressemeddelelse indgår i den. Mange kender til dem, men få ved hvordan og hvornår du bør bruge dem. En pressemeddelelse er en kort tekst, der rapporterer specifikt, men kortfattet information om en begivenhed, et produkt eller andet. Det er typisk koblet til en virksomhed eller en organisation.

Vi vil her give dig 4 grunde til at skrive en pressemeddelelse.

1. Du har nogle store nyheder

Se det i øjnene. Hvor ofte lancerer du som entreprenør eller ejer af en lille virksomhed et nyt produkt eller en ny service? En gang om året? En gang per kvartal?

Dette er eksempler på vigtige milepæle for din virksomhed, som etablerer dens troværdighed eller ekspertise. Gør det meste ud af dem ved at få ordet ud til så mange personer som muligt. En pressemeddelelse kan gøre det for dig.

2. Du ønsker at nå ud til andre markeder hurtigt og billigt

Arrangerer du en særlig begivenhed? Prøver du at nå en bestemt demografi? Lancerer du i en bestemt by. At få ordet omkring hurtigt i et givet geografisk område eller niche marked, kan let blive gjort for dig via en pressemeddelelse.

3. Du ønsker at forbedre din SEO

Søgemaskineoptimering, som på engelsk kaldes ”Search engine optimization” (deraf forkortelsen), er processen hvorigennem information fra din virksomheds hjemmeside og andre online materialer bliver tagget for at sikre at informationen let bliver fundet via en søgemaskine. Jo højere dit indhold befinder sig i søgeresultaterne, jo højere er sandsynligheden for, at det vil blive tilgået. I online pressemeddelelser kan du tilføje ankertekster og ankerlink. Når en højt rangeret hjemmeside eller stor søgemaskine samler op på din pressemeddelelse, kan du nå frem på første side af søgeresultaterne på Google for et givet søgeord. Dette kan drive trafik og skabe forøget opmærksomhed omkring din hjemmeside.

4. Du ønsker medieopmærksomhed

Husk på at meningen med en pressemeddelelse er for at journalister, bloggere og andre former for influencere kan finde dig. Et givet nyhedsmedie kan for eksempel samle op på mange flere pressemeddelelser end andre former for nyheder og artikler de kunne have i vente. Sørg for at undersøge, hvad deres formelle krav er for en given pressemeddelelse, og hvilke de samler op.

Desuden, selv hvis dit valgte nyhedsmedie ikke samler din pressemeddelelse op med det samme, vil du have plantet et frø for fremtiden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *